Informácia

Tento web je podwebom hp7-deathlyhallows.blogspot.com a spravujú ho Záškodníci, nie členovia Fénix týmu.

streda 8. augusta 2007

Epilóg

Ten rok začala jeseň o niečo skôr. Prvé septembrové ráno bolo chladné a čerstvé ako jabĺčko, a rodinka si vykračovala duniac ulicou smerom k veľkému začmudenému nádražiu, smog z výfukov áut a dych chodcov sa v studenom vzduchu trblietal ako pavučinky. Dve veľké klietky hrkotali na vŕšku plne naloženého vozíka, ktorý tlačili rodičia, sovy vo vnútri horlivo húkali, a dievča s červenými vlasmi šlo smutne za svojim bratom, ruku v ruke so svojim otcom.

„Už to nebude dlho trvať a pôjdeš tiež,“ povedal jej Harry.

„Dva roky,“ posmrkávala Lily. „Ja ale chcem ísť už teraz!“

Ostatní cestujúci zvedavo okukovali sovy, keď medzi nimi rodina kľučkovala v ústrety prepážke medzi nástupišťami deväť a desať. Albusov hlas sa i napriek okolitému hluku niesol späť k Harrymu; jeho syn pokračoval v rozhovore, ktorý začal už v priebehu jazdy autom.

„Ja nechcem! Ja nechcem byť v Slizoline!“

„James, nechaj to,“ povedala Ginny.

„Ja som iba povedal, že by tam mohol byť,“ povedal James a s úškrnom pozrel na svojho brata. „Na tom nie je nič zlé. On by sa predsa pokojne mohol dostať do Sli - “

James zachytil pohľad svojej matky a radšej zmĺkol.

Päť Potterovcov sa blížilo k prepážke. S nenápadne povýšeným pohľadom sa James obzrel na svojho mladšieho brata, vzal si od matky vozík, rozbehol sa a o chvíľku neskôr zmizol.

„Budete mi písať, že áno?“ Opýtal sa zrazu svojich rodičov Albus a využil tým momentálnu neprítomnosť svojho brata.

„Každý deň, keď budeš chcieť,“ povedala Ginny.

„Nie presne každý deň,“ povedal Albus potichu. „James hovoril, že väčšina detí dostáva listy od rodičov len jeden raz za mesiac.“

„My sme Jamesovi minulý rok písali trikrát do týždňa,“ doplnil Harry. „Je to vtipkár, tvoj brat.“
Bok po boku zatlačili i na druhý vozík a postupne naberali rýchlosť. Keď dosiahli prepážku, Albus sa strhol, žiadny náraz však neprišiel. Miesto toho sa rodina vynorila na nástupišti deväť a tri štvrte, ktoré bolo skryté v hustej bielej pare, ktorá prúdila z komínov žiarivo červeného Rokfortského zrýchleného vlaku.

Neurčité skupinky ľudí sa hemžili v hmle, v ktorej pred chvíľou zmizol i James.

„Kde sú?“ opýtal sa Albus znepokojene a pozeral na nejasné postavy, ktoré okolo nich prechádzali, keď kráčali popri nástupišti.

„My ich nájdeme,“ povedala Ginny pokojne.

Ale para bola tak hustá, že bolo nemožné rozpoznať akúkoľvek tvár. Oddelené od svojich majiteľov, zneli hlasy abnormálne hlasno. Harry si myslel, že zachytil Percyho hlasno hovoriť o Vyhláške o metlách a bol celkom rád, že sa vďaka tomu nemusí zastavovať a zdraviť ho.

„Myslím, že sú tamto, ale,“ povedala zrazu Ginny.

Skupina štyroch ľudí stojacich tesne vedľa posledného vagónu sa postupne vynárala z hmly. Keď sa im ich tváre dostali na dohľad, vydali sa Harry, Ginny, Albus a Lily priamo k nim.

„Ahoj,“ povedal Albus, hlasom znejúcim zrazu úplne uvoľnene.

Rose, oblečená do svojho úplne nového rokfortského habitu, sa na neho radostne usmiala.

„S parkovaním všetko v poriadku?“ opýtal sa Ron Harryho.

„Ja som parkoval dobre. Hermiona nemohla pochopiť, ako som mohol prejsť muklovské testy na vodičák, chápeš to? Ona si myslela, že som na toho komisára použil mätúce kúzlo.“

„Nie, to si nemyslím,“ povedala Hermiona. „Úplne ti dôverujem..“

„Pokiaľ sa toho týka, ja som na neho ale naozaj použil mätúce kúzlo,“ zašeptal Ron Harrymu, keď spoločne nakladali Albusov kufor a sovu do vlaku. „Len som sa zabudol pozrieť do spätného zrkadla, ale to som nakoniec vyriešil Všetkopozorujúcim kúzlom.“

O trochu ďalej na nástupišti našli Lily a Huga, Roseinho mladšieho brata, ktorí práve živo diskutovali o fakulte, do ktorej by chceli byť zaradení, keď pôjdu do Rokfortu.

„Pokiaľ sa nedostaneš do Chrabromilu, vydedím ťa,“ povedal Ron. „Ale to samozrejme nie je žiadny nátlak.“

„Ron!“

Lily a Hugo sa smiali, ale Albus a Lily sa tvárili vážne.

„On to tak nemyslel,“ povedali Hermiona a Ginny, ale Ron už sa o to prestal zaujímať.
Zachytil Harryho pohľad a jeho kývnutie k miestu asi päťdesiat metrov vzdialenému. Hmla sa na chvíľku rozplynula, a tak tam mohli zazrieť obrysy troch postáv.

„Pozri, kto tu je.“

Draco Malfoy tam postával so svojou manželkou a synom, tmavý plášť zapnutý až ku krku. Jeho vlasy už trochu ustúpili, čo zdôraznilo jeho špicatú bradu. Nový chlapec sa Dracovi podobal rovnako, ako sa Albus podobal Harrymu. Draco na sebe zachytil Harryho, Ronov, Hermionin a Ginnin pohľad, stroho kývol a znovu sa otočil.

„Takže to je ten malý Scorpius,“ zamumlal Ron. „Buď si istá, že ho prekonáš vo všetkých skúškach, Rosie. Ešteže si zdedila mozog svojej matky.“

„Ron, preboha,“ povedala Hermiona, napoly vážne, napoly pobavene. „Nesnaž sa ich poštvať proti sebe ešte než začne škola!“

„Máš pravdu, prepáč,“ povedal Ron, ale aj tak si nemohol pomôcť a dodal: „Ale nechovaj sa k nemu až moc priateľsky, Rosie. Dedko Weasley by ti nikdy neodpustil, keby si si vzala čistokrvného čarodejníka.“

„Hej!“

Teraz sa znovu objavil James; už zbavený svojho kufra, sovy a vozíka a evidentne plný mnohých nových informácií.

„Teddy je tu tiež,“ povedal bez dychu a ukazoval cez svoje rameno do stúpajúcich obláčikov pary. „Pozrite! A schválne, čo myslíte, že robí? Bozkáva sa s Viktóriou!“

Pozeral na rodičov, viditeľne sklamaný ich nedostatočným záujmom.

„Náš Teddy! Teddy Lupin! Bozkáva sa s našou Viktóriou! S našou sesternicou! A ja som sa Teddyho spýtal, čo to robí - “

„Ty si ich vyrušil?“ povedala Ginny. „Si úplne rovnaký ako Ron - “

„- a on mi povedal, že ju len prišiel odprevadiť! A potom mi povedal, nech idem preč. On sa s ňou bozkáva!“ dodal James, ako by si myslel, že to nepovedal dostatočne zreteľne.

„Úúúú, to by bolo úžasné, keby sa vzali!“ zašepkala Lily vo vytržení. „Teddy by potom bol naozajstný člen našej rodiny!“

„Už teraz u nás večeria viac ako štyrikrát týždenne,“ povedal Harry. „A prečo mu teda neponúknuť, aby u nás býval a bolo by to, čo ty na to?“

„Jéj!“ povedal James nadšene. „Mne nevadí, keď budem bývať v izbe spoločne s Alom - Teddy si pokojne môže vziať moju izbu!“

„Nie,“ povedal Harry pevne, „vy dvaja by ste mali spoločnú izbu iba vtedy, keby som chcel zbúrať dom.“

Skontroloval staré otlčené hodinky, ktoré predtým patrili Fabiánovi Prewettovi.

„Je skoro jedenásť, mali by ste radšej nastúpiť do vlaku.“

„Nezabudni Nevillovi odkázať naše láskyplné pozdravy!“ povedala Ginny Jamesovi, keď ho objímala.

„Mami! Nemôžem profesorovi odkazovať láskyplné pozdravy!“

„Ale ty predsa Nevilla poznáš - “

James obrátil oči stĺpkom.

„Vonku, dobre, ale v škole to je profesor Longbottom, chápeš? Nemôžem jednoducho prísť na Herbológiu a povedať, že mu odovzdávam láskyplné pozdravy…“

Pokýval hlavou nad matkinou nevhodnou žiadosťou a aby rozptýlil svoje pocity, nakopol ľahko Albusa.

„Uvidíme sa neskôr. Ale, daj si pozor na testralov.“

„Ja som myslel, že sú neviditeľní? Ty si hovoril, že sú neviditeľní!“

Ale James sa len smial a pripustil, aby ho matka pobozkala, krátko objal otca a potom naskočil do rýchle sa plniaceho vlaku. Videli ho už len zamávať a potom zmizol v uličke a šiel nájsť svojich priateľov.

„Kvôli testralom sa určite neznepokojuj,“ povedal Harry Albusovi. „Sú veľmi milí, nie je žiadny dôvod k tomu sa ich báť. Mimochodom, vy do školy nepôjdete v kočiaroch, ale na loďkách.“

Ginny pobozkala Albusa na rozlúčku.

„Uvidíme sa na Vianoce.“

„Zbohom, ale,“ povedal Harry, keď objal svojho syna. „Nezabudni, že si na budúci piatok pozvaný k Hagridovi na čaj. Nezahadzuj sa so Zloduchom. S nikým nebojuj, pokiaľ sa to poriadne nenaučíš. A nenechaj sa Jamesom vytočiť.“

„A čo keby som sa dostal do Slizolinu?“

Táto veta bola určená iba jeho otcovi a Harry vedel, že práve okamih odjazdu donútil Albusa odhaliť, ako veľký a úprimný jeho strach je.

Harry sa sklonil k Albusovi tak, aby ich tváre boli na rovnakej úrovni. Ako jediný z Harryho troch detí zdedil Albus Lilyine či.

„Albus Severus,“ povedal tak ticho, že okrem Ginny to nikto nemohol započuť a ona bola dostatočne taktná, aby predstierala, že máva Rose, ktorá už tiež nastúpila do vlaku, „si pomenovaný po dvoch rokfortských riaditeľoch. Jeden z nich bol v Slizoline a bol to možno ten najodvážnejší muž, akého som kedy poznal.“

„Ale ja len hovorím - “

„- potom i Slizolinská fakulta môže získať skvelých študentov, nie? Nám je to jedno, ale. Pokiaľ ti na tom ale tak záleží, pamätaj, že to budeš i ty, kto si bude môcť vybrať Chrabromil pred Slizolinom. Triediacemu klobúku záleží tiež na tvojom rozhodnutí.“

„Naozaj?“

„U mňa tomu tak bolo,“ povedal Harry.

Toto žiadnemu zo svojich detí nikdy nepovedal a videl prekvapenie v Albusovej tvári, keď to vyslovil. Ale ako sa postupne s prasknutím zavierali všetky dvere červeného vlaku a rozmazané obrysy rodičov sa naťahovali po posledných bozkoch a udeľovali posledné pripomienky, naskočil i Albus do vagónu a Ginny za ním zavrela dvere. Študenti sa vykláňali z okna najbližšie k nim. Veľké množstvo tvárí, ako vo vnútri vlaku, tak i vonku sa natočilo smerom k Harrymu.

„Prečo všetci tak pozerajú?“ dožadoval sa Albus vysvetlenia, keď sa on a Rose naťahovali po pohľadoch ostatných študentov.

„S tým si nerob starosti,“ povedal Ron. „To je kvôli mne, som hrozne slávny!“

Albus, Rose, Hugo a Lily prepukli v smiech. Vlak sa začal rozbiehať a Harry šiel popri ňom a sledoval chudú tvár svojho syna, žiariacu vzrušením. Harry sa smial a pokračoval v mávaní, napriek tomu, že sledovať odchod svojho syna, bolo pre neho bolestné…

Posledný obláčik pary zmizol v jesennom vánku. Vlak zašiel do zatáčky. Harryho ruka však stále mávala na rozlúčku.

„Bude v poriadku,“ zašeptala Ginny.

Keď sa na ňu Harry pozrel, stiahol roztržito svoju ruku a dotkol sa jazvy v tvare blesku na svojom čele.

„Ja viem, že bude.“

Jazva ho nebolela už devätnásť rokov. Všetko bolo v poriadku.

127 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

arigatou gozaimasu ^^

Anonymný povedal(a)...

.....hm a je tu koniec.....

Anonymný povedal(a)...

dakujem vam za vsetky kapitoly, za to ze ste sa stym trapili :)

Anonymný povedal(a)...

konieeec.... :'(

Anonymný povedal(a)...

diky za preklad len co dojdem domu tak to natlacim na papier a idem citat :D:D diky moc

Anonymný povedal(a)...

a kedy vlasnte zomrel lupin??? nikde som to necital v zjadnej kapitole

Anonymný povedal(a)...

ach to už je koniec :(( a ja som myslela že to neskončí ale ináč super koniec naozaj
pre zaškodníkov: ste úplne úžasný že ste to prekladali milujem vás určite ste sa s tým natrápili ste proste super čau a Ďaaaaaaaaaaaaaaaaaaaakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuujjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymný povedal(a)...

vdakaaaaa za super preklad .... mate moj respekt... fakt dik.

Anonymný povedal(a)...

bolo to uzasne..proste skvele.dakujem..nemozem uverit, ze je uz koniec a uz sa nebudem tesit na dalsi diel :( ale aj tak vam patri velkee DAKUJEM ze ste si dali s tym tolko prace :)

Anonymný povedal(a)...

dddiikkkkyyyyyyyyy za to ze ste sa s tym tak trapili vvveeeeeelmi diikyyyyyyy

Anonymný povedal(a)...

bolo to tvrde skarede a krute... ako postupne padali jedna postava za druhou ale aj tak som plakala jak male decko... dakujem vam chlapci, keby som mala cakat na slovensky preklad do decembra asi by ma porazilo... mate moj obdiv dakujem vam z celeho srdca HP 4all

Anonymný povedal(a)...

preco to uz skoncilo...... ja chcem esteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Unknown povedal(a)...

Fakt díky za preklad ste skvelý že ste sa s tým trápily :-)

Anonymný povedal(a)...

Dakujem vam pekne za to co ste pre nas urobili...ste moooc zlati a posielam vam veeeelkuuuuu pusu...dakujem

Anonymný povedal(a)...

"Lily a Hugo sa smiali, ale Albus a Lily sa tvárili vážne."

ta Lily je najaka rozdvojena osobnost, nemyslite?;)

Lana povedal(a)...

Koniec...
Budete mi chýbať...
Vďaka za preklad, ste úžasní, záškodníci ;-)

Anonymný povedal(a)...

:-D hej mne sa tiez zdalo ze Lillych ci jak sa to sklonuje je tam akosi vela :-D:-D aaa velmi krasne dakujem ze ste to prekladali...ste uplne super :-) ale uz je koniec a nemozem sa tesit na dalsi diel ;-( ....36.kapitola bola fakt smutna :-( a inak Harry je vazne borec :-D:-D urobil tri deti ;-D

Anonymný povedal(a)...

Ste úžastný. Ďakujem!
Som z toho hrozne smutná.
Škoda, že je diera medzi zabitím toho ktorého netreba menovať a Eplógom. Škoda!
Ale aj tak bolo to skvelé!
Verím, že toto nie je úplny koniec a príde ešte jedna kniha!
Tak ešte raz ďaaaakuuuujeeeem!
Klobúk dole!

Anonymný povedal(a)...

tam malo byt albus a rose. niekto sa pomylil. no nevadi aj tak to bolo uuuuzasneeeeee. dakujeeeeeeeeeeem

Anonymný povedal(a)...

je naozaj super co ste pre nas fanusikov urobili...... odo mna jedno velke dakujem!!!

Anonymný povedal(a)...

dakujem vsetkym co sa podielali na preklade...je super ako sa to vsetko skoncilo len mi je straasne smutno ze uz ziadny Harry Potter nebude...je to naj kniha aku som kedy citala a to som ich precitala dost..

Anonymný povedal(a)...

dakujem velmi peken za preklad,ale co ma trochu mrzi je to ze autorka ten dej natahovala a potom to rychl oskoncilo,vobec nikde zmienka o osude dalsich postav (george weasly,mcgonagalova,hagrid,luna,percy a podobne) skoda toho ten epilog mohal dlshi spravit

niki povedal(a)...

ach, som unesena... lepsi zaver ani byt nemohol... chcem sa straaasne podakovat vsetkym zaskodnikom...:-) robili ste pre nas uzastnu vec... este raz velke D-A-K-U-J-E-M

Anonymný povedal(a)...

lupin zomrel tu(33.kapitola)
Keď sa Ginny a Hermiona priblížili k ostatku rodiny, Harry jasne videl na ďalšie telá ležiace vedľa Freda: Remus a Tonksová, bledí a tichí, vyzerajúci pokojne, zdanlivo spiaci pod temným, začarovaným stropom.

Anonymný povedal(a)...

taaaaaaaaak toto bolo teda....UFF!!!!!Proste squele!!!akurat ze som sa na konci nevyznala ani ze cie decko je cie :D a odznel tu pravdivy postreh-co sa stalo s ostatnymi???Dufajme ze sa to dozvieme v tej knizke co planuje dodatocne autorka vydat....vas Tigrik :o)

Anonymný povedal(a)...

To už je koniec? :((

Anonymný povedal(a)...

No pozor aby ste neskoncili s prekladom ako nasi ceski bratia. Uz ho museli stiahnut...!

Anonymný povedal(a)...

....ludia, kopirujte kym mozete a wladzete.....wed to je nenormalne....aby ste potom neskoncili ako ja co som hladala pol hodiny link na slowensky preklad bo som wzdy chodila cez ten cesky....tak si dawajte pozor a pappaa.......loooooooobim was zaskodnici za uuuuuzasnu pracu.....pa.....

Anonymný povedal(a)...

záškodníci dakujem vám za vašu krásnu a užitočnú prácu. lúčim sa so starobylým: ...nech vás štastie sprevádza...

Anonymný povedal(a)...

fakt dikes :)

Anonymný povedal(a)...

ďakujem Vám, ľudia. Veľmi si vážim, čo ste pre nás urobili. Je to takto dobre, ako sa to skončilo. Posledná kapitola bola skvelá. Rovnako ako to, že Neville je profesorom herbologie.:-)

Anonymný povedal(a)...

for erika:....nooo....harry je mozno borec ze urobil tri deti ale chuda ginny co ich musela porodit...hehhe....

Anonymný povedal(a)...

dakujem ze ste sa stym trapili ste proste super a je tu koniec

Anonymný povedal(a)...

fnuq koniec???to nemooze byt pravddaaa

Anonymný povedal(a)...

tak a je rano bolo to super vdaka za ten preklad

Anonymný povedal(a)...

takze je to super co ste tu predviedli...klobuk dolu...a dufam ze vas nezrusia ako cesky tim...hadam vydrzite...budem vam drzat palce...

Anonymný povedal(a)...

Koniec...
citala som si komentare na epilog a aj mna mrzi ze by uz nemala byt dalsia kniha ale mozno sa autorka zlutuje a napise nejake pokracovanie... kto vie... :) ale je to dost nepravdepodobne... takze dakujem zaskodnikom za preklad tejto skvelej aj ked poslednej knihy!!!!

Anonymný povedal(a)...

ste to najlepsie co sa nam mohlo stat dakujem vam vsetkym za slovensky preklad ^^

Anonymný povedal(a)...

bolo to skvele!!!!skoda,ze tam nechala taky velky skok medzi dejom a epilogom....mohla to este nejako rozviest...trocha romantiky...:-D...svadbu a tak...:-D....mohla by este napisat jednu knihu....

Anonymný povedal(a)...

Klobuk dole

Anonymný povedal(a)...

ja si myslim že pre Harryho by bola lepšia Ccho,ta je krajsia

Anonymný povedal(a)...

podla mna je toto ta najlepsia kniha aka kedy v historii ludstva vysla...neviem popisat smutok aky citim ked si predstavim ze je koniec...je koniec jedneho z najlepsich pribehov aky bol kedy stvoreni...HP zbohom :(

Anonymný povedal(a)...

ale staaaaale veriiim ze rowlingowa bude mat depky z toho ze nema co pisat po veceroch a napise dalsie knihy o hp...mozno napise o jeho detstve...mozno bude pisat o jeho detoch...mozno o nom samom napriklad ze sa objavi novy zdroj zla a harry bude opat bojovat...ale mi fanusikovia HP mozeme len a len dufat tak verme ze sa HP vrati

Anonymný povedal(a)...

No a je koniec!!!! Bolo to super, ale som trochu smutná!! (dakujem za preklady).

Anonymný povedal(a)...

SPOILER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!LUPINA ZABIL DOLOHOV A TONKSOVU BELATRIX,,,HA HA,SPOILER NA KONCI KNIHY

Anonymný povedal(a)...

LUPINA-SOM TAM NECHTIAC VYNECHAL

Anonymný povedal(a)...

Tak, koniec som vedel este pred precitanim knihy, ale ani nahodou sa mi NEPACI. Dopadlo to prilis sladko a je to pre mna sklamanim - Rowlingova priklada laske prilis velky vyznam, asi jej nieco chyba.

Anonymný povedal(a)...

V prvom rade vvdaka skvelym prekladatelom...
Myslím, źe toto bola jedna úžasná kniha, a prečítal som ju za dve noci...
Som trocha sklamaný z konca, nie preto, žeby bol moc sladký, predsa ta pomrelo kopec skvelých ľudí, ale som sklamaný z toho, že po porazení Voldemorta nsledoval epilóg, ktorý bol posunutý o 19 rokov dopredu... proste chýbal mi tam koniec konca... ale bol by som rád, keby napísala ešte aspon jednu... o živote potom, ako zvrhli Voldemorta... mohlo by to byť volné pokračovanie...

každopádne to bola úžasná kniha, vrelá vďaka za preklad!

Anonymný povedal(a)...

husteeee:)dakujeeeeem vsetkym co sa na tom podielali:D

Anonymný povedal(a)...

nebudem originalna ale aj ja vam chcem velmi pekne podakovat a pogratulovat k skvelemu vykonu,viem ze su to len slova ale mi sa vam vsetci chceme cez podakovat...neviem ake slova su hodne vasej zasluhy....DAKUJEME

Anonymný povedal(a)...

KONECNE KONEC!!!!!!!!! CITAL som TO 3 DNI a bola to celkom sranda :D

Anonymný povedal(a)...

ACHH A MAME TU KONIEC NA KTORY SME SA TAK VELMI TESILI...ALE JE NAM AJ LUTO ZE TO UZ SKONCILO..DUFAM ZE ROWLINGOVA ESTE NAPISE NIEKOLKO POKRACOVANI!:D

Anonymný povedal(a)...

podla mna je Ginny krajsia nez Ccho. Len vo filme nenasli taku herecku :)
Dik za preklad. Bol skvely...

Nenaywen povedal(a)...

preco mam pocit, ze rowlingova zabila moje najoblubenejsie postavy? :( akoze fakt, za toho freda by som zabila ja ju :'( ale dakujem zaskodnikom, ze to prelozili, fakt velmi :)

Anonymný povedal(a)...

Ach jaj, cela kniha bola super, ale tento epilog to uplne zabil :( Ked som ho cital, tak stale mi muselo chodit po hlave, ze toto asi musel napisat niekto iny, ze to nemohla byt Rowlingova. Ako povedala kamaratka: "ak to pisala, bola k tomu donutena :p"
Nevadil mi ani tak obsah, ale forma akou to bolo pisane, humor akokeby nasilu, zbytocne narazky na kopu veci z Harryho detstva na velmi malom priestore.. :)

Anonymný povedal(a)...

Nech uz Rowla napise ENCYKLOPEDIU, chcem vediet, kde je Snapeov hrob, co potom robil George, kto je Malfoyova manzelka, ako vyzeraju Harryho a Ginnine deti... Aky je ten Teddy a preco nebyva u Harryho... Bolo to super, cely Potter, tato sedmicka :)
Dakujem vam, zaskodnici

Anonymný povedal(a)...

tkanks za celu knihu:)

Anonymný povedal(a)...

Děkuju moc za překlad, jste neuvěřitelně šikovní, já bych se s tím trápila aspoň rok :o)

Anonymný povedal(a)...

Diki moooooc všetkým... ten epilóg sa nevolá len tak náhodov epilóg.. To má byť proste len jemne naznačené, ako to asi tak pokračovalo.. Viete kto sa za koho vydal, kto s kým žije, viete 2 učiteľov :))
Tiež by som Rowlingovú zabila za to, že zabila Freda a tiež že zabila Snape-a po tom, ako vyšlo najavo, aký bol skvelý... Noo ale čo už.. je to jej kniha... Noo ale aspon po Snape-ovi pomenovala harryho syna, ja keď je to len druhé meno...
Inak nemali aj Ginny aj Hermiona dcéru Lili? Neboli 2?? Potom by mali každý 3 deti... La enepochopila som, ako može byť tá Teddyho baba ich sestrenica, keď Harry nemá súrodencov.. Laebo som to zle pochopila???
Inak fakt super knižka :DD

Anonymný povedal(a)...

Počkať mám to!!! Nieje tá Viktória či jak sa volá dcéra Georga??? Alebo skôr Perciho, ten tam bol, že??? hmm? :DD

Anonymný povedal(a)...

ja som zadne komentare nikdy nepisala ale na konci by sa patrilo..tak dakujem za preklad..A dufam ze este budu nejake dodatkove knihy..lebo ten koniec boil rychli..

Qido povedal(a)...

Sláva J.K. ROWLINGOWEJ a záškodníkom. Ďakujem vám záškodníci.

Anonymný povedal(a)...

Som hrozne smutna ze sa to uz skoncilo. HPsom citala uz asi 5 krat, lebo je to take dlhe,ze si clovek nezapamata co bolo na zaciatku. 7 je vazne super, skvele ze ste to prekladali. Knihu si kupim urcite, ved ked uz mam vsetky ostatne diely, posledny nemat by bol hriech. Dufala som ze sa to skonci takto nejako, teda, "zili stastne az kym nepomreli", ale epilog mohol byt este rozpitvany. Dakujem za skvelu pracu. Fakt super:))

Anonymný povedal(a)...

ta Viktoria nie je dcera Georga ani Percyho,ale Billa a Fleur

Anonymný povedal(a)...

Bolo to jednoducho mass. thx zaskodnici, gl & hf do buducnosti. gg...


...mass.MiChie

Anonymný povedal(a)...

je tu spomenute ze harryho maly je pozvany na caj u hagrida... v tajomnej komnate sa hovori ze hagrida vylucili ako tretiaka pred 50 rokmi, harry bol tretiak teda hagrid ma o 50 rokov viac. harry mal na konci knihy 17 a epilog naznacuje ze ubehlo 19 rokov od konca voldiho cize ma harry 36 a hagrid az 86!! kolko zije taky poloobor? zaujima to, nepisalo sa o tom niekedy?

Anonymný povedal(a)...

Čarodejníci zomieraju starí... Veď Dumbledore mal cez 130 keď umrel a myslím, že Hagrid by sa za čarodejníka považoval mal keď bol na Rokforte a taktiež aj jeho otec. A keď sa týka obrov tiež myslím, že sa asi dožívajú úctyhodného veku

Anonymný povedal(a)...

NO..som uneseny....prave som to docital a nemozem uverit ze uz je koniec.Vela krat som rozmyslal:"ako to moze skoncit"?? Harryho som zacal citat pred 5 rokmi a necakal som ze ma tento pribeh tak strasne zaujme.Neviem ci si zvyknem na predstavu ze uz viac nebudem zasa citat nove dobrodrustva spolu s Harrym,Ronom a Hermionov...skladam poklonu autorke. Toto 7 dielne dielo je najlepsie co som kedy cital!!!Obdivujem ako to to vsetko mohlo do seba zapadat!Vsetky aj tie najmensie naznaky uz v 1. knihe do seba postupne zapadali a to sa mi na tom velmi pacilo!! vdaka J.K.Rowling....

7.trpaslik povedal(a)...

...akoze ludia,patrii vaam vsetkyyym co ste to prekladali srdecnaa vdaka za naas vsetkyych... este raz DAKUJEME... len to som chcel...:)

Anonymný povedal(a)...

Je to koniec, ale som šťastná, lebo viem, že sa to skončilo ako sa malo a ako som si to želala, hoci som ani nedúfala. Ďakujem Ivona

Anonymný povedal(a)...

predposledny diel som si stiahol nacierno z webu najprv v anglictine a nasledne som ho "nahrubo" precital
nasledne som si ho tiez stiahol v amaterskej cestine a precital poriadne
a ked sa dostala do predaja kniha v slovencine tak som si ju siel hned druhy den rano kupit

tento posledny diel som tiez este pred oficialnou premierou stiahol z webu (tu ofotenu verziu)tiez len na hrubo precital a na piaty den som si siel kupit original verziu za skoro tisicku do tesca a ak sa dozijem slovenskeho vydania tak si ho pojdem opat kupit

autorom neoficialneho prekladu dakujem a vydavatelstvu IKAR by som velmi rad doprial aspon jeden takyto bestseller z oblasti fantasy kazdy rok

Anonymný povedal(a)...

:-) zo serie HP vlastnim okrem prvej knihy vsetky v slovencine a posledne dve aj v anglictine samozrejme legalne kupene myslim ze JKR ani ikar na mne skodni za precitanie si vasho prekladu nebudu lebo spolu s poslednym dielom si kupim aj prvy samozrejme od ikaru v slovencine :-)

Anonymný povedal(a)...

Ďakujem, ďakujem, ďakujem. Strašne ste ma potešili, že som si to mohla prečítaš a nemusím čakať až do zimy na vydanie knihy. Ale aj tak si ju kúpim, je úžasná. Mimochodom napínavejšie ako ktorákoľvek detektívka. A revala som miestami ako malé decko. Ešte raz straaaaaaaašne ďakujem.

Anonymný povedal(a)...

tak toto bola pecka na zaaver =D ale skoda ze poslednaa =(

Anonymný povedal(a)...

je veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeľmiiiiiiiiiii smutné ze sa skoncilo dobrodružstvo našich hrdinov...:D ale najväčšia pocta patrí našim záškodníkom vrelá vďaka;-)
(aj tak si myslím že bude ešte jedna kniha okrem encyklopédie;-)

Anonymný povedal(a)...

je veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeľmiiiiiiiiiii smutné ze sa skoncilo dobrodružstvo našich hrdinov...:D ale najväčšia pocta patrí našim záškodníkom vrelá vďaka;-)
(aj tak si myslím že bude ešte jedna kniha okrem encyklopédie;-)

Anonymný povedal(a)...

Z coho je vlastne virobeny ten Osudavy prutik musi mat predsa jadro

Anonymný povedal(a)...

Tak toto bol fakt naj pribeh,fakt to do seba perfektne zapadalo,takze Rowlingova musela mat ten pribeh teda aj koniec v hlave niekolko rokov ,no proste super.A diky za super preklady:)

Anonymný povedal(a)...

Vsetko je super diky za preklad vazne iba to ze posledna kapitola ma aj nazov a vola sa: po 19nastich rokoch, aj v anglickom originali to tak je...

Anonymný povedal(a)...

ja budem plakat ..... ja nexem koniec,ja xem viac

Anonymný povedal(a)...

ste uzasni.. fakt skvele.. dakujem vam setkym.. je to kraaasne.. ale skoda ze ush to nema pokracovanie:(

Anonymný povedal(a)...

ludia kujeeeeeeeeeeeem 1000000c kujeeeeeeeeeem za to ze ste to prekladali a dali si s tym tolko usilia kujem zaq secko aj rowle ze to napisala... i ked som kusa smutna ze uz nebude ziadny harry:(( ale tenko koniec ne uzasnu... posielam wam welku pusu CMUQQQQIIQQQQ :)) a pozdrawujem was... (tento komentar je asi ten najdlahsi co som w zivote napisala takze sa to opovazdte necitat :D)

Anonymný povedal(a)...

Akože za vyše mesiaca a pol som prečítal všetky knihy Pottera v slovenčine a nedalo to a precital som si aj tento na internete 7 diel(klobúk dole pred Vami čo ste to prekladali)...Rowlingová tento príbeh mala premyslený do najmenších detailov od prvej knihy ktoré postupne zapadali do seba ako skladačka!!ale ten koniec súboj krása...keď vínde za 3 roky film tak to bude pecka a keby ho aj spravili na 3,5 alebo 4 hodiny nikto by nič na to nepovedal...nech je aspoň posledná kniha sfilmovaná dosť podrobne...ale keď si to zoberete tak Dumbledore prekdokladal alebo si trufal domievať sa ako to skončí:P a ešte keď si to zoberete tak vzťah Hermiony a Rona sa postupne vyvijál od prvej časti, Harryho a Ginnin sa od druheho.Môžu sa smiať čo sme tu všetci napísali ale je to čo si o tej knihe a príbehu myslíme.Ja osobne po premiére filmu Harry Potter a relikvia smrti si ešte raz prečítam všetky knihy.
Škoda že zomreli Fred Weasley, Lupin s Tonksovou a nakoniec mohla nechať žiť aj Dobbyho chudak:(
VEĽKÁ VĎAKA patri ZÁŠKODNIKOM ktorý to prelozili:)) diky.......S pozdravom R.I. :)

Anonymný povedal(a)...

dakujem,dakujem ,dakujem, asi by ma slak trafil cakat do dec.

Anonymný povedal(a)...

Bolo to super strašne vám dakujem odviedli ste skvelú prácu,zaslúžite si môj obdiv.Mala som z toho skvelý zážitok,bolo to perfektne preložené aj zoštylizované.Spríjemnili ste mi tým čiastočnú nudu cez prázdniny.Strašne Ďakujeeeem:)

Anonymný povedal(a)...

Diky za super pracu!Precital som to za 2 dni.Malo to par chyb ale da sa to prehliadnut vzhladom na to za aky cas ste to prelozili.Kazdopadne po anglicky by som to neprecital ani za rok.Myslim ze to spisovatelka posrala tym ze nechala umriet tri z mojich najoblubenejsich postav.Od takeho velkolepeho diela ako je harry potter som cakal na koniec nieco viac!Vsetky knihy boli napisane dobre ale tak poslednych desat stran alebo 20 mohlo byt lepsich!ja som cakal niaky velkolepy koniec a nie harryho skolku!malicka lilly james a albus!to mi pride vtipne ale tak s tym nic neurobim!diiiky za preklad. J.M.

Anonymný povedal(a)...

Bolo to fakt uzasne .Ibaze Rowlingova mohla daco este napisat medzi 36 kapitolou a epilogom.Neviem,ale chybalo mi tam nieco take ako,ze co sa stalo s ostatnymi hlavnymi predstavitelmi,a predstavovala som si to tak nejak,ze Harry sa este bude rozpravat so Snapovym obrazom,porozpravaju sa a tak.Ale co uz,nezabujem ju.

Anonymný povedal(a)...

ja chcem esteeeeeeeeeeee!!! ;( no ludkovia, hovorte si, co chcete, ale prave to, ako to rowlingova skoncila nasvedcuje tomu, ze uz ziadna kniha o harrym nebude... asi sa tak chcela vyhnut natlaku, ked to urobila o 19 rokov... ale aj napriek tomu este chceeeeeeeeeem... nemozem uverit, ze sa to vsetko skoncilo... ze sa uz nebudem tesit na pokracovanie... proste uzasna kniha, siky rowlingova, diky zaskodnici, ze som neumrela od cakania na oficialny preklad.... ;)

Anonymný povedal(a)...

diky rowlingova... ;)

Anonymný povedal(a)...

hmm... mrzi ma ze uz je koniec...harry bola moja asi prva kniha...:P a inak... na wikipedia.com rowlingova napisala kdesi ako to skoncilo... myslim to ze ginny mala hrat metlobal za hollyheadske harpyje, ron mal pracovat s georgeom v obchode weasley & weasley, hary je sef aurorov, luna pracuje v nejakom vyskume.. atd:P a inak mohla dat rowla dokopy lunu a nevilla, oni sa tak ku sebe hodili...:)
-=MajkeE=-

Anonymný povedal(a)...

jaaaj lubim vas ta toto...ale nechcem aby to skoncilo...:(

Anonymný povedal(a)...

noo, ludia, toto je len epilog, koniec celeho harryho je 36. kapitola, ktora bola super... celkovo cely ten koniec od kedy prisiel voldemort do rokfortu a zacalo sa bojovat bol super aj s vyslednym poslednym subojom harryho a voldemorta... neskoncilo sa to len tak hr-hr, len aby bolo, ale fakt sa s tym koncom rowlingova pobavila... noo a tento epilog je len taka bodka, nemozte hovorit, ze to je kratke, alebo ze to rychlo skoncila, lebo toto nebol koniec, to bola len bodka za koncom... proste ze vsetko je ok... ;) hoci ja by som tiez uvitala epilog o rok neskor, alebo tak... predsa len, harry ako dospelak... to si neviem predstavit... ;D ale dikyyyyyyyy... bolo to uzasne... cele... ;D

Anonymný povedal(a)...

Zdravím ! :-) Chcela by som poďakovať Záškodníkom, že si dali tú námahu a preložili túto knihu. Ja keď som túto stránku našla, skoro som odpadla :-D Ale musím povedať, že občas bolo nejaké to "seknutie", napr. najskôr bola Mušľová chata, potom Ustricová,slová v čestine, gram. chyby a tak. Ale ja sa nesťažujem :DD Inak trošku ma Rowlingová naštvala .... som si koniec predstavovala inak. A to, ako Voldemort urážal Harryho, keď si myslel, že je mŕtvy, to mi tiež trochu vadilo. To sa malo nejak vysvetliť. Á tiež mala do 36.kapitoly napísať, ako sa zvítal s Ginny a ako sa dali dokopy ;) Ale bol to zážitok :DD Moc-moc ďakujem =) Vaša Lilly-an

Anonymný povedal(a)...

To som zase ja, Lilly-an. Bože ja sa vážne neviem spamätať, že už mám prečítaného Harryho Pottera ! :-) Samozrejme si kúpim knihu ale na toto nikdy nezabudnem. Strašne strašne strašne moc ďakujem Záškodníkom. Ste skvelí. Cmuk

Anonymný povedal(a)...

bude za tym dobrodružstvom luto a zaškodnici thx

Anonymný povedal(a)...

velmi vam dakujemmmmmm za preklad tejto uzasnej knizky. skoda ze uz je poslednou. tiez som ju precital za 2 noci. VELKA VAM VDAKA Záškodníci

Anonymný povedal(a)...

zasskodnici ja vam velmi pekne dakujem ze ste sa odvazili to prelozit..urobili ste tak radist mnohym ludom..ja osobne by som msa zosalela keby som mala cakat do marca...ale lutujem ze uz nikdy nikdy nebudem citat noveho hp...nikdy...to je strasna predstava....mimochom nechapem preco by vas mmali donutiti preklad stiahnut..ved nie jena nom nic zleho a je velmi presny..co jezle na tom ze fans si sami prelozia knihu ked to kralovicovej a ikaru trva pol roka??? ved v niektorych krajinach je to uz v septembri alebo v oktobri tak preco by sme mali cakat?? keby sa spamatali a svihli si, vobec by nemuselo k ziadnym neoficialnym prekladom dochadzat..ved vam to netrvalo ani yzden!!!!

Anonymný povedal(a)...

teda pardon..myslela som meiac..:))))

Anonymný povedal(a)...

hej fakt diiiik :))... bolo to daco uzasne... a myslim ze ten Osudovy prutik je z bazy

Anonymný povedal(a)...

ahojte, ak si chcete precitat este nieco naviac, co v knihe nebolo, ale v rowlingovej hlave ano, tak na www.hpinfoweb.net je preklad jej chatu s fanusikmi, fakt celkom zaujimave citanie... ;)

Anonymný povedal(a)...

Záškodníci... Ďakujem vám, že ste mi umožnili prečítať si Harryho Pottera a relikvie smrti na itnternete, som vám za to veľmi vďačný. Som myslím prvý s triedy kto vie ako je to v skutočnosti s Harrym Potterom.

Ďakujem...

Anonymný povedal(a)...

díky záškodníci.som veľmi rád že ste preloožili Hayho Pottera a Relikvie smrti.je to fakt SUPER.

Anonymný povedal(a)...

...Ďakujem...

Anonymný povedal(a)...

nie som najmladsi a budem mat na rok tridsat.... vela ludi sa mi smeje pretoze oficialne vyhlasujem zalubu v jednom z najkrajsich svetov ake som kedy mal moznost spoznat a naozaj nelutujem ze som kvoli tomuto na co som cakal ako kura na sopel prebdel tri noci... drahi zaskodnici som vam velmi povdacny za vase dielo keby som vedel tak dobre anglicky zachoval by som sa asi tak ako vy a prekladal do noci.. z tejto poslednej knihy som vycitil ze pribeh harryho bol narychlo surovo ukonceny a pravidla vymyslane v siestich dieloch prekrucane a prisposobene rychlemu koncu aby sa draha pani rowlingova ktorej pribeh hp uz prerastol cez hlavu mohla spravit razny koniec svojmu trapeniu aj za cenu znasilnenia pribehu formou ze to nesmie byt uplny happy end a musel zomriet fred, ze tonksova a lupin boli zabity a nevedeli sme to, ze mec godrica chrabromila sa yjavil y cista a jasna v nevillovych rukach akoby zazrakom hoci ho griphook slohol a zmizol s nim nikto nevie kam a este hodne trapnych nedostatkov ktore neusli mojej pozornosti a z ktorych som vlastne vycitil ono znasilnenie konca pribehu na ktore sa stazujem.... aj ked to bolo vcelku napinave a stale krasne rowlingovske ale som naozaj sklamany... ocakavam ako zadostucinenie asi este jeden poriadny diel v ktorom sa bude uvadzat zosiroka epilog ako to vlastne islo dalej a myslim ze si vsetci zavislaci zasluzime asi aj verejne ospravedlnenie za takyto nasilny koniec.... hmm? :)))

Anonymný povedal(a)...

a este nieco... dufam ze takto nedopadne aj posledny diel eragona... to by som bol vazne smutny az nestastny... su to totiz pribehy rovnakej kvality

Anonymný povedal(a)...

navstivte tuto stranku:
•••••••••••••••••••••••••••••••••••
http://www.travian.sk/?uc=sk1_17633
•••••••••••••••••••••••••••••••••••

Anonymný povedal(a)...

odrica chrabromila sa yjavil y cista a jasna v nevillovych rukach akoby zazrakom hoci ho griphook slohol a zmizol s nim nikto nevie kam .

Ak si cital Hp2 . tak by ti to malo byt jasne . kedze Nevill je chrabromilcan a prejavil hrdinstvo pretoze sa postavil pred Voldyho tak ho mohol vytiahnut s klobuka ktory mu on na hlavu nasadil .

Anonymný povedal(a)...

mam chybicku maluu:)ak ste ju uz nahodou nespomenuli tak:
Lily a Hugo sa smiali, ale Albus a Lily sa tvárili vážne.
ma to byt ze:
Lily a Hugo sa smiali, ale Albus a Rose sa tvárili vážne.
podla angl. overene:))


inak som si trochu poplakala ked som do docitala... bude mi smutno!!

lolop povedal(a)...

vrela vdaka za cely preklad... naozaj nadherna knizka :)... skoda ze je koniec

Anonymný povedal(a)...

wow...akoze huste...najlepsia kniha aka moze byt...ale mam taky divny pocit, ze sa to uz skoncilo a ziadny Harry nebude...ale dobre to dopadlo...xD

Anonymný povedal(a)...

aj ja by som sa za vsetko chcela podakovat drahym zaskodnikom:)asi je to uz otrepane ale som naozaj rada...aj podla mna vidno ze ten koniec bol nasilne dokonceny....tiez mi tam vela veci nesedelo....ale tha co uz:´(este raz jedno velke DAKUJEM:)
P.S.:nemohli by ste mi prosim vysvetlit co znamena SPOILER pred textom?please.....

Anonymný povedal(a)...

ja si nemyslim, ze by to bolo nasilne ukoncene... a ze to, ze fred, lupin , tonksova zomreli, bolo len preto, aby to nebol happy end... bola to dost temna kniha a to, ze zomrie niekto z tych "dobrych" mi pripada uplne normalne, je jasne, ze nemozu zomierat len ti zli... a to s tym mecom... neviem, preco to niektori nechapu... mec bol majetkom richarda chrabromila... a zjavoval sa chrabromilcanom v klobuku za ich hrdinstvo... a harrymu sa v HP2 zjavil v tajomnej komnate, aj ked bol ulozeny v Dumbledorovej riaditelni... tak preco nerozumiete, ze to iste sa stalo aj nevillovi?? hoci griphook ukradol ten mec, nebol jeho vlastnictvom a rovnako ako vtedy harrymu sa zjavil mec aj teraz nevillovi, pretoze prejavil hrdinstvo a to bez ohladu na to, kde bol ulozeny... a cely ten koniec bol spraveny dobre a to ze vam niektore veci nesedia je len preto, ze ste si v predoslych dieloch nevsimli naznaky alebo ste jednoducho nepochopili a odporucam vam precitat si to este raz... proste cele od zaciatku do konca to bolo velmi napinave a zaujimave a vsetko do seba zacalo krasne zapadat... no a ten epilog - ved to bol len naznak toho, ze everything is ok... tak to tam napisala aj rowlingova... a preto nepovazujem za potrebne vediet, ake maju zamestnanie a co sa dialo za tych 19 rokov... bolo by to zbytocne... tot moj skromny nazor...

Anonymný povedal(a)...

na konci kazdej rozpravky sme sa dozvedeli, ze hlupy Jano zmudrel, zobral si princeznu za zenu, stal sa kralom, mali spolu deti a zili staste, kym nepomreli.
z tohto epilogu neviem nic. ale to nevadi.
dakujem pani Rowlingova za navrat do detstva, vam Zaskodnici za skratenie cakania na preklad od pani Kralovicovej.
(tiez som slzil. nie tak od dojmu, ako od monitora pc)

Anonymný povedal(a)...

Koniec bol uzasny. Vzdy je koniec najzaujimavejsi ale tento bol este o 100% viac.Harry potter mi bude velmi chybat. Vyrastala som s nim. Obcas sa neviem zmierit s tym ze ten svet neexistuje..ale aspon mam aku taku utechu ze ked sa ponorim do knih znova sa s nim stretnem. Na konci ma ale zaujala jedna vec. Pisalo sa ze to bolo po 19-stich rokoch a lupinov syn bol vo vlaku. A mam pocit ze 19 rocny na rokforte nestuduju..mozno som to zle pochopila alebo sa mylim. Nuz je mi to podozrive:)
Inak samozrejme vdaka zaskodnikom..ste jednicky

Anonymný povedal(a)...

hmmm....tak možno sa dá aj na Rokforte prepadnúť :-)

Anonymný povedal(a)...

diky moc

Anonymný povedal(a)...

ved tam vobec nebolo napisane, ze teddy tam studuje... bolo tam len, ze prisiel odprevadit tu viktoriu... ved harry tam tiez uz nestuduje a bol tam odprevadit svoje deti... boze, citajte pozornejsie a nedomyslajte si... ;)

Anonymný povedal(a)...

och...už nebude žiadny Harry Potter. Mohlo by sa kľudne pokračovať

Anonymný povedal(a)...

Velmi vam dakujem ze ste prelozili klobuk dole

Anonymný povedal(a)...

teda hmmm ten epilog je asi najlwpsi - najkrajsi, najzaujimavejsi, najstastnejsi a zaroven aj najsmutnejsi.... skratka super....

Anonymný povedal(a)...

Jazva ho nebolela už devätnásť rokov. Všetko bolo v poriadku.

Anonymný povedal(a)...

fajnove...moc dakujem ale "elder wand" ste prekladali zle pretoze je to sice aj stupnovanie príd. mien ale "elder" znamená aj "baza"....takze "bazovy prutik"(akoze z bazoveho dreva)...ale inak dakujem..pa

Anonymný povedal(a)...

jeeeejj dakujem za preklaaad:)ale mrzi ma to ze autorka nespomenula cim sa harry stal ci bol aurorom alebo cim...skoda:(ale aj taq super:)

Anonymný povedal(a)...

nechapem preco vsetci vychvaluju tak tych zaskodnikov ved z cestiny by som to vedel prelozit aj ja... akurat ze museli pri tom trcat dost dlho kym to prepisali, to je vsetko...

Anonymný povedal(a)...

DAKUJEM FAKT MOC

jona povedal(a)...

Supeeeer ste uzasni a dakujeeeem velmo pekne za preklad... fakt ste super.. bolo to perfektne... a co teraz? do kelu, ja nechcem aby sa to skoncilo:( ale co uz, vsetko ma svoj koniec.. takze este jedno velke DAKUJEM:-)

Anonymný povedal(a)...

[url=http://pittsburghmom.com/members/Pokimon2010/default.aspx/][img]http://i048.radikal.ru/0910/57/9a759e833d4a.jpg[/img][/url]

10605 movies of scant DVD dignity

We secure thousands of the hottest movies you've been waiting to ready for! And they're now nearby in Hi-Def!
These movies are playable on most viewing devices including iPod, PDA (HandHelds), PC, DVD & DivX players.
There are absolutely no limits. Download as much as you want with incredibly high speeds. No additional software is required!
Really click on a identify with, download a flicks and watch it on your favorite player.

[size=4][url=http://pittsburghmom.com/members/Pokimon2010/default.aspx]Sign Up[/url] today and forget about buying or renting DVDs offline. [/size]


[url=http://movies.aoaoaxxx.ru/][img]http://s43.radikal.ru/i102/0910/9e/0ff505c137e0.jpg[/img][/url]





























[url=http://pittsburghmom.com/members/Pokimon2010/default.aspx][b]TOP 40 BEST Movies:[/b][/url]
MirrorMask
Dinotopia: Quest for the Ruby Sunstone
Run for the Money
MAX Payne
American Pie
Gone Baby Gone
Golden Child, The
Prime Evil
Great Expectations
Bridges of Madison County, The
Ben
Air America
Deja Vu
Scarlet Claw, The
I Am David
Cutting Edge: Going for the Gold, The
Deranged
Get Carter
Lords of Dogtown
House of Wax
Klute
Gossip
Lost Boys, The
Dead Man on Campus
Romantic Englishwoman, The
Basic Instinct 2
Love Is the Drug
Slipstream
I Hate Valentine's Day
Nutty Professor, The


[url=http://feedbeast.com/forum/members/mutiolshanniko.aspx]Cadillac Man [/url]
[url=http://forum.fscp.org/members/abdulvahabsko.aspx]Surviving the Game [/url]
[url=http://labnet.cc.isel.ipl.pt/members/ilijatrepov21.aspx]Real Genius [/url]
[url=http://mauiview.com/upperbay/members/sajfuddinpamfi.aspx]Good German, The [/url]
[url=http://nsigcommunity.com/members/ahdjacjuk10.aspx]Hot Fuzz [/url]
[url=http://www.netknowledgenow.com/members/stefanefremenk.aspx]Repo! The Genetic Opera [/url]
[url=http://blogs.mynd.ath.cx/members/kornejvernachev.aspx]102 Dalmatians [/url]
[url=http://ucnow.ru/members/patrikijamvros.aspx]Invincible Iron Man, The [/url]
[url=http://rfidguru.eu/members/nadzhiblozhnikov.aspx]Halloween H20: 20 Years Later [/url]
[url=http://exchange.si/members/antonmushketov4.aspx]Gargoyle [/url]